Vi kryssade som gudar


Sjukt... Helt sjuk kryssning... Efter den trevliga bussfärden upp med dreamteam, så kom chocken: Vi kunde inte gå på båten direkt. Stog tydligen i nåt schema, men vem läser sånt... Efter många om & men, så gick vi ombord på M/S Silja Galaxy. In med grejerna i hytten, och sedan bar det av till buffén. Maten gick väl okej, tur att man hade obegränsat med öl/vin/cider. Några goa, kalla senare var det dax för tax-free. Öl & sprit blev det, sedan tillbaka till hytten för att inta som en gud. Och det gjorde vi...
Runt 1 var det läge att bege sig mot golven, och dit vi gick hette Starlight. Ni skulle varit där, det kan jag säga. Packat med folk, bra bar och go musik. "I'm to sexy for this club"...
Sedan var det in i dimman. Bilderna från kameran avslöjar en hel del gött, bl.a. en film när jag själv går i en tom korridor & pratar med mig själv, kl. 6 på morgonen.


Kl. 10 var det upp igen. Min första syn för dagen är Philip, som står och bankar på sin hyttdörr. Han tittar på mig lite bedrövat och utbrister: "Fasten, det är sååå stängt". Försöken att ta sig in gavs upp, och istället styrdes siktet mot närmaste öppna bar. Tror den hette Joe's, och lagom till när vi kom dit skulle trubaduren ta plats på scen. Med en given öl i handen fick Philip en metallica låt tillägnad honom, ett riktigt fint ögonblick på resan. Gick iväg & hämtade Michael, för att dra igång det igen. Öppnade lite lätt med en cider, kände för en mjuk start.
Tillbaka till hytten, för att hyfsa till det. Det som blev över från gårdagen gick ner fint, och tax-freen var ju fortfarande öppen så...
Tillbaka till Starlight igen, minst lika bra drag som dagen innan. 
Studentkryssningen var bra. Man skulle faktiskt kunna säga att den var legendarisk. Men inte konstigt, vi kryssa ju som gudar.

Fasten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0