Gästbloggare: Älgen


ser på hockeyn med ankan, fasten och Amanda, riktigt bra hockey match som Kanada vann rättvist. det verkar ju som de bara är jag och fasten som är intresserade för amanda ligger bara i soffan och degar och ankan chattar bara med en massa brudar, helt otroligt att de går före OS final i hockey.

Älgen

PimpAnkan


Håller tummarna

Kan meddela att Ankan hade en lugn kväll igår, inte mycket sladdande. Fick en sjukt go present av Johanna & Sandra (från uppsala var det va?), bild kommer upp. Idag var det match för den gamle guden, och det blev vinst med 6-0. Lite lätt bakfull sådär, men Ankan var nöjd.


Nästa helg är det dax för Studentkryssningen. Den resan har potential till att bli något riktigt bra, helt klart. Ankans & min hytt består även av Mikey & Erra, riktigt go startuppställning. På båten kommer det vara runt 2000 studenter, och sista dansgolvet stänger halv 6 på morgonen. Kan det bli något annat än bra?


Sitter just nu & håller tummarna för att skolan är inställd imorn, hade varit sjukt gött med en ledig dag till. Hade varit välbehövligt med tanke på att jag skulle behöva plugga som en gud, böckerna ligger i en stor hög här hemma. Trollhattan.se , om 15 minuter. Då kommer svaret.

Fasten

Grattis Ankan 19 år

Idag är en stor dag, för det är Ankans födelsedag! 19 kanske inte är den åldern man hurar för mest, men vad gör man inte för att få gå på't lite. Kvällen startar hos Mikey, sedan ligger vägarna öppna för oss. Ryktet säger Meza, men ingen vet riktigt säkert. Det står skrivet i stjärnorna.
Säkra källor har avslöjat att en viss Anka igår inhandlade alkoholhaltiga drycker av fint slag. Den som kan lägga ihop 1+1 förstår att han kommer grogga som en gud ikväll. Lovar att dokumentera hela kvällen, och ska försöka återberätta den här imorgon.


För att avsluta skullle jag vilja citera ur sällskapsresan.

- Tjena Berra. Hur är det?

- Äh vafan. Man var ju nykter imorse, men nu börjar det ordna upp sig vettu.

Goa gubbar. Grattis Ankan, och om en stund kommer det ordna upp sig ordentligt.

Fasten

2o1o är året

Ankan bloggar som en gud!

Tipset om rainymood rekommenderas, riktigt gött faktiskt!


Kan ju inte påstå att det varit fullt upp detta sportlov, som förövrigt är vårat sista. Lite sorgligt faktiskt, men vafan, vi tar studenten till sommaren. Det är inte helt fel det heller..
Lite har hänt i alla fall, som Ankan skrivit så har vi åkt pulka. Slätthultsbacken var det som gällde, och blev några goa åk. Det gjordes en del hopp också, och filmerna hoppas jag läggs upp inom kort! Sjukt goa, men inte konstigt. Vi är ju fulllblodsproffs.
Lipz igår, fin utgång det med. Först trevligt hemma hos bliddan, sedan gudomlig skjuts av Ankan till staden. För att sammanfatta kvällen kort: mkt gött folk, bra fylla och fina fiskare. Henke kvälllens gladaste efter 12, då kom det efterlängtade studiebidraget. Sann lycka! Kan lova att han hängde i baren som en gud!
Hade inte varit fel med en pizza nu. Får nog bli det faktiskt. Underbart. Får bli lite häng med Michael idag, gubben har ju jobbat hela veckan. Får se vart kvällen bär oss. Spännande.

Fasten


Ciao, Io è uno Dio

"Ciao Io è uno Dio" är italienska och betyder "Hej, jag är en gud".
Vi åkte pulka som gudar idag, ah eller igår blir det nu...
Jag kommer lägga upp gudomliga bilder och video klipp inom kort ;)
Hinner tyvärr inte nu, måste sova för imorgon är det träning träning, kalas och sist men absolute inte minst LipZ
/Ankan

Sova som en gud!

I natt har jag sovit som en gud. Jag har alltid tyckt att det varit skönt att sova när det regnat. Så igår hitta jag en sida som heter http://www.rainymood.com/ .
Jag satte på 5.1 ljud systemet och bara blundade och somnade med en gång.
/Ankan

Utsikt


True Story

Har tydligen blivit en tråkig människa. Tråkig som en gud? nä, så brukar man inte säga. "Tråkigt" håller inte vi på med som gör det som en gud! true story.
Men även gudar har sina dåliga dagar t.ex. tsunamin, haiti och snö kaoset i sverige just nu.
Men efter regn kommer sol
/Ankan

Tak Åkning

Idag har Fasten, Eric och jag varit och lekt på taket :D

Det ringde en hel del idag också
Ring

/Ankan

Gudomligt väder

Låter underbart Ankan, tror provet gick utmärkt!

Har ju snöat en del det sista, kan man lugnt säga. Bilen fastnade förut i snökaoset, så det var bara att gå ut och knuffa. Knuffade som en gud kan jag lova.

Blev en go utgång igår på Harrys. Passar på att tacka Jennie & Ankan, som körde som gudar fram & tillbaka från Uddevalla.


Henke går just nu till Michael, det säger en del om hur situationen är.

Ska kolla klart United - Everton, sen ska jag också dra på mig vinterklädseln och börja traska ner mot stan. Dra igång en go spellista på ipoden, kan nog bli ganska härlig promenad. Jag ska gå som en gud helt enkelt.

Fasten

"Plugga"

Ja du Fasten, finns ju flera sätt att plugga, jag valde kanske inte det bästa sättet att plugga idag. Börja med att glömma böckerna i skåpet, som jag kom på efter träningen. Så jag drog till Sebbe i min klass för att plugga, gick la sådär med det. Läste kanske sammanlagt 7 min och spela resten av 3 timmarna jag var där :)
Men provet kommer gå galant, eftersom jag kommer göra det som en Gud ;)

Ankan

Gudarna ser fram emot lovet

Det finns inte mycket som kan besvära en guds vardag, men det finns ett välkänt problem. Även vanliga döda drabbas av detta fenomen, "plugga" även kallat i vardagligt språk. Det river sönder våra rutiner, som består av sena nätter (Skype duvet Ankan), besöka spännande platser (donken), utgång hela veckan (Måndags-Tisdags-Onsdags-Torsdags-Fredags-Lördags-Söndags-Klubben @ Måndags, Backstage, Lipz, Harrys, Meza, Park Lane) ... Möjligheterna är enorma, men "plugg" sätter lätt käppar i hjulet (Matte C-lektion fredag morgon kl. 8.30, inte okej).

Eller vad säger du Ankan?


Fasten


Att göra som en gud

Många frågar vad meningen med livet är. Svaret är ganska enkelt: Att göra det som en gud. Vi kommer gå in mer på hur man gör i denna blogg.


Ankan & jag är mycket rutinerade gällande att uttrycka oss i text, så några problem att förstå kommer inte att finnas. Vi kommer göra vårat yttersta för att ge förståelse för uttrycket "göra det som en gud".
Lov nästa vecka, känns underbart bra. Skulle vilja säga gudomligt bra. Chanser kommer att dyka upp där man kan göra det riktigt ordentligt som en gud. Uppdatering  kommer därför förstås att ske.

Fasten

 


Arbete pågår

Work in progress.

RSS 2.0